با گذشت 13 سال از واقعه یازده سپتامبر که در آن برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک مورد حمله قرار گرفت، همچنان شایعات بسیاری پیرامون این حادثه وجود دارد.

یکی از محبوبترین شایعات مربوط است به پیش بینی قرآن در مورد حادثه یازده سپتامبر که می توانید نمونه ای از آن را در اینجا بخوانید.

آیه ای که برای پیش بینی این واقعه در قرآن به آن استناد میشود آیه 109 سوره توبه است:
أفَمَن أسَّسَ بُنینَهُ عَلی تُقویَ مِنَ اللهِ وَرِضوَانٍ خَیرٌأم مَّن أسَّسَ بُنینَهُ عَلَیَ شَفا جُرُفٍ هَارٍ فَأَنهَا رَبِهِ فِی نَارِ جَهَنَّمَ وَاللهُ لایَهدِی ألقَومَ ألظالِمین[109]

ترجمه:

[آیا آنکه بنای خویش بر پرهیزکاری خدا و رضای او پایه نهاده بهتر است یا آنکه بنای خویش برلب پرتگاهی نهاده که فروریختنی است،که ناگهان درآتش دوزخ فرو می ریزد و خداوند ستمکاران را هدایت نمی کند.]
 استدلالی که در این زمینه ارائه میشود این است که:

1- این آیه 109مین آیه سوره توبه [مطابق با تعداد طبقات برج ها] است

2- خود سوره توبه نهمین سوره قرآن (عدد ماه سپتامبر) بوده و در جزء یازدهم قرآن [تاریخ وقوع حمله] قرار دارد

3- به علاوه گفته میشود که این سوره دارای 2001 کلمه میباشد که سال وقوع حادثه است و در برخی شایعات نیز ادعا شده است که تعداد کلمات تا آیه فوق 2001 کلمه است. 

4- در شایعات اشاره شده که آدرس مراکز تجارت جهانی New York City, No. 108/109 JORF HARR Street است و [جرف و هار] در آیه فوق دقیقا به آدرس این مراکز اشاره دارد.

اما حقیقت:
1- برج های شماره یک و دو مرکز تجارت جهانی که بیشترین تخریب را در حمله 11سپتامبر داشت، 110 طبقه است.
2- سوره توبه نهمین سوره در دهمین جزء قرآن است.

3- تعداد کلمات سوره توبه نیز 2440 کلمه است. لازم به ذکر است که به دلیل تعدد رسم الخط در قرآن، شمارش کلمات سوره های قرآن محل مناقشه است. می توانید با وارد کردن آیات در نرم افزار WORD تعداد کلمات را بشمرید. تا پایان آیه 108 تعداد 1996 و تا پایان اصطلاح جرف هار 2013 و تا پایان آیه 109 تعداد کلمات 2023 است و هیچکدام 2001 نیستند.
- در مورد آیه 109 سوره توبه نیز باید گفت که آیه مذکور در ادامه آیاتی است که بنیان مسجد ضرار یعنی پایگاه منافقین را زیر سوال برده [والذین اتخذوا مسجدا ضرارا و کفرا …… [توبه 107]] و خطاب به پیامبر اسلام می‌گوید «هرگز در آن به نماز نایست» [لاتقم فیه ابدا توبه 108] این موضوع ربطی به پیش بینی مرکزی تجاری در آمریکا ندارد.
4- آدرس مراکز تجارت جهانی هیچ وقت در خیابان جرف هار نبوده و اصلا خیابانی با این نام در نیویورک وجود ندارد. آدرس اصلی را در اینجا ببینید و همینطور با نگاهی به نقشه نیویورک و مکان برج‌ها اطمینان حاصل کنید.

این مطلب در فیس book